POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ
1. Administrator strony internetowej www.waldin.pl dokłada najwyższej staranności, aby zapewnić ochronę danych osobowych Użytkowników odwiedzających niniejszą stronę internetową. Zapewnia, że przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 („RODO”), z poszanowaniem zasad przejrzystości, rzetelności oraz bezpieczeństwa.
2. Użytkownik to osoba fizyczna korzystająca ze strony internetowej, w tym również działająca w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej.
3. Niniejsza polityka prywatności wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przysługujące mu prawa, jak też obowiązki administratora tych danych, a także informuje o używaniu plików cookies.
4. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w tym rozwiązania zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa danych osobowych, adekwatny do ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą. Środki te mają na celu zabezpieczenie danych przed dostępem osób nieupoważnionych, ich utratą, zniszczeniem, modyfikacją lub bezprawnym ujawnieniem.
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorca Pan Waldemar Zawada, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Waldin Kolekcja Dziecięca Waldemar Zawada, z siedzibą przy: Rozbórz Długi 66B, NIP: 792-000-22-77 (zwany dalej jako: „Administrator"). Z Administratorem można skontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie: https://waldin.pl/pl/ , telefonicznie: +48 668 892 335 lub mailowo: sklep@waldin.pl
II. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w następujących celach:
1. Obsługa Serwisu i korzystanie z jego funkcjonalności
Dane osobowe Użytkowników, w tym dane zbierane automatycznie (adres IP, identyfikatory, dane pozyskiwane za pośrednictwem plików cookies lub podobnych technologii), są przetwarzane:
a) w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym wyświetlania treści i udostępniania formularzy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
b) w celu obsługi zamówień realizowanych bez rejestracji – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
c) w celu obsługi reklamacji oraz zgłoszeń Użytkowników – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
d) w celach statystycznych, analitycznych i raportowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora: poprawa jakości usług i dostosowanie ich do potrzeb Użytkowników);
e) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
f) w celach marketingowych Administratora lub podmiotów trzecich (w tym reklama kontekstowa) – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
g) w celu prowadzenia działań marketingu bezpośredniego lub reklamy behawioralnej (profilowanej) – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda Użytkownika).
2. Rejestracja konta w Serwisie
Dane osobowe Użytkowników, którzy zakładają konto w Serwisie, są przetwarzane:
a) w celu założenia i obsługi konta – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
b) w zakresie danych dodatkowych podanych dobrowolnie – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda);
c) w celach statystycznych i analitycznych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
d) w celach marketingowych (np. reklama kontekstowa, newsletter) – art. 6 ust. 1 lit. f lub a RODO, w zależności od charakteru działań;
e) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
3. Realizacja zamówień
Dane osobowe są przetwarzane:
a) w celu przyjęcia i realizacji zamówienia – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
b) w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności z zakresu podatków i rachunkowości – art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z ustawą o rachunkowości i przepisami podatkowymi;
c) w celach analitycznych, statystycznych i zakupowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
d) w celu prowadzenia badań satysfakcji klienta – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
e) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
4. Newsletter i komunikacja marketingowa drogą elektroniczną
Dane osobowe (w szczególności adres e-mail) są przetwarzane:
a) w celu przesyłania informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów, usług, promocji lub nowości – na podstawie zgody Użytkownika, tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO, oraz na podstawie:
- art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne;
b) w celu prowadzenia analiz skuteczności kampanii marketingowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Zgoda na otrzymywanie newslettera może zostać w każdej chwili cofnięta, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
5. Prowadzenie profili w mediach społecznościowych
Administrator prowadzi profile w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie, TikToku, Youtube. Dane osób odwiedzających te profile (np. nazwa konta, komentarze, polubienia) są przetwarzane:
a) w celu umożliwienia aktywności Użytkowników na profilach i prowadzenia komunikacji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
b) w celu promowania usług, produktów oraz marki Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
c) w celach statystycznych i analitycznych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
d) w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
W przypadku Facebooka dane są przetwarzane również na zasadzie współadministrowania danymi osobowymi z Meta Platforms Ireland Ltd. Szczegóły: https://www.facebook.com/priva...
6. Kontakt z Użytkownikiem
Dane osobowe są przetwarzane:
a) w celu prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi na zapytania – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora);
b) jeżeli kontakt dotyczy działań zmierzających do zawarcia umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
7. Zawieranie i realizacja umów z kontrahentami/instytucjami
Administrator przetwarza dane osobowe osób reprezentujących kontrahentów w celu:
a) zawarcia i realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, a w zakresie weryfikacji uprawnienia do reprezentacji – art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
b) obsługi reklamacji i zgłoszeń – art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO;
c) wypełniania obowiązków podatkowo-księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
8. Dane personelu kontrahentów
Dane osób działających w imieniu kontrahenta (np. osoby kontaktowe, realizujące zlecenie) są przetwarzane:
a) w celu prawidłowej realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
b) w celach reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
c) w celach podatkowych i księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
III. RODZAJ DANYCH
1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe, których podanie jest niezbędne do:
a. zarejestrowania się na stronie internetowej:
- imię i nazwisko;
- adres e-mail;
b. dokonywania zakupów za pomocą strony internetowej:
- imię i nazwisko;
- płeć;
- adres dostawy;
- numer telefonu;
- adres e-mail;
c. Dane podawane przez Użytkownika opcjonalnie:
- data urodzenia;
- numer PESEL (w przypadku żądania wystawienia faktury);
- numer NIP (w przypadku żądania wystawienia faktury dla przedsiębiorcy).
2. W przypadku odstąpienia od umowy bądź uznania reklamacji, gdy zwrot należności następuje bezpośrednio na rachunek bankowy Użytkownika, w celu dokonania zwrotu należności przetwarzamy również informacje, dotyczące numeru rachunku bankowego.
IV. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI
- Prawo dostępu do danych - Użytkownik ma prawo w każdej chwili zażądać od Administratora informacji o zakresie przetwarzania jego danych osobowych, w tym uzyskać dostęp do tych danych oraz do informacji m.in. o celach przetwarzania, kategoriach danych, odbiorcach danych i planowanym okresie ich przechowywania.
- Prawo do sprostowania danych - Użytkownik ma prawo żądać poprawienia lub sprostowania dotyczących go danych osobowych, jeżeli są one nieprawidłowe lub niekompletne. Użytkownik może również samodzielnie dokonać zmian po zalogowaniu się na swoje konto w Serwisie.
- Prawo do cofnięcia zgody - Jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, Użytkownik ma prawo w każdej chwili ją wycofać, bez podawania przyczyny. Wycofanie zgody może dotyczyć konkretnego celu przetwarzania (np. zgody na otrzymywanie informacji handlowych) lub wszystkich celów, dla których zgoda została udzielona. Cofnięcie zgody na wszystkie cele przetwarzania skutkuje usunięciem konta Użytkownika w Serwisie wraz ze wszystkimi jego danymi osobowymi. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - Użytkownik ma prawo żądać usunięcia swoich danych osobowych bez podawania przyczyny. W przypadku realizacji tego prawa, konto Użytkownika oraz wszystkie zapisane i przetwarzane dane osobowe zostaną usunięte. Usunięcie danych nie wpływa na legalność przetwarzania, które miało miejsce przed realizacją żądania.
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - Użytkownik ma prawo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych, zarówno w zakresie całości przetwarzania, jak i tylko względem wskazanego celu. Wniesienie skutecznego sprzeciwu może skutkować usunięciem konta Użytkownika i wszystkich zapisanych danych osobowych, jeżeli przetwarzanie tych danych nie będzie możliwe bez naruszenia prawa lub interesu Administratora. Sprzeciw nie wpływa na legalność wcześniejszego przetwarzania.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - Użytkownik ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, na określony czas lub w określonym zakresie. Administrator zobowiązany jest do realizacji takiego żądania, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przepisami prawa. Ograniczenie przetwarzania nie wpływa na zgodność wcześniejszych działań z obowiązującym prawem.
- Prawo do przenoszenia danych - Użytkownik ma prawo żądać, aby Administrator przekazał przetwarzane dane osobowe innemu administratorowi. W tym celu Użytkownik powinien złożyć odpowiedni wniosek, wskazując podmiot (nazwę i adres), któremu dane mają zostać przekazane, oraz zakres danych podlegających przekazaniu. Administrator może zażądać potwierdzenia tożsamości, aby zapewnić bezpieczeństwo i autentyczność żądania. Dane zostaną przekazane w formacie elektronicznym, o ile będzie to technicznie możliwe.
- Prawo do informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniami - Administrator informuje Użytkownika o działaniach podjętych w związku z realizacją powyższych praw, nie później niż w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące, o czym Użytkownik zostanie poinformowany.
- Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Użytkownik ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
V. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, w tym do wykonania umowy, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze oraz do celów archiwalnych i dowodowych wynikających z przepisów prawa cywilnego i podatkowego.
- W szczególności:
- dane przetwarzane w celu wykonania umowy z Użytkownikiem będą przechowywane przez czas trwania umowy oraz przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy, tj. co do zasady przez 3 lata od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono relacje handlowe;
- dane związane z realizacją obowiązków księgowych i podatkowych będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa (np. 5 lat od końca roku obrotowego, w którym powstał obowiązek podatkowy);
- dane przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do czasu jej cofnięcia, przy czym cofnięcie zgody może skutkować również usunięciem konta Użytkownika oraz powiązanych z nim danych osobowych;
- dane konta Użytkownika przechowywane są do czasu jego usunięcia – z inicjatywy Użytkownika (poprzez żądanie, sprzeciw, cofnięcie zgody) lub z inicjatywy Administratora (np. z powodu braku aktywności);
- dane przetwarzane w celach marketingowych (np. newsletter) będą przechowywane do momentu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania w tym celu.
- Administrator może przechowywać dane przez dłuższy okres, jeśli jest to niezbędne do obrony przed roszczeniami lub ich dochodzenia – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń.
- Po upływie wskazanych okresów dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane, o ile dalsze ich przechowywanie nie będzie uzasadnione inną podstawą prawną.
VI. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator może udostępniać dane osobowe Użytkowników podmiotom zewnętrznym współpracującym z Administratorem, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności oraz w związku z realizacją usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu.
- Dane osobowe mogą być udostępniane w szczególności następującym kategoriom odbiorców:
- firmom kurierskim i logistycznym, w celu dostarczenia zamówionych towarów,
- podmiotom świadczącym usługi księgowe i rachunkowe,
- kancelariom prawnym, w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi,
- dostawcom usług IT, hostingu i infrastruktury technicznej,
- operatorom systemów mailingowych i marketingowych – w przypadku Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.
- Użytkownik może skorzystać z płatności internetowych realizowanych za pośrednictwem zewnętrznych dostawców usług płatniczych. W celu umożliwienia przeprowadzenia transakcji, Administrator może udostępnić tym podmiotom niezbędne dane osobowe Użytkownika. Aktualnie dostępni operatorzy płatności to:
- Przelewy24 (PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu),
- BLIK (Polski Standard Płatności sp. z o.o.),
- PayPo (PayPo sp. z o.o.),
- PayPal (PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.).
Wybór konkretnego dostawcy możliwy jest podczas składania zamówienia. Każdy operator działa jako niezależny administrator danych i przetwarza je zgodnie z własną polityką prywatności.
- Dane osobowe Użytkowników nie są udostępniane osobom trzecim w celach marketingowych tych podmiotów, chyba że Użytkownik wyraził na to wyraźną i odrębną zgodę.
- Dane osobowe Użytkowników co do zasady nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). W przypadku, gdy przekazanie danych poza EOG okaże się niezbędne (np. w związku z korzystaniem z usług dostawców mających siedzibę poza EOG), Administrator zapewni, że przekazanie to nastąpi zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności na podstawie odpowiednich mechanizmów zabezpieczających, takich jak standardowe klauzule umowne przyjęte przez Komisję Europejską.
- Niniejsza Polityka Prywatności została sporządzona w oparciu o art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
VII. PLIKI COOKIES I PODOBNE TECHNOLOGIE
- Strona internetowa waldin.pl wykorzystuje pliki cookies oraz podobne technologie, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu, analizować ruch na stronie oraz prowadzić działania marketingowe i reklamowe, w tym marketing bezpośredni.
- Użytkownik może zarządzać plikami cookies za pomocą paska zgody na cookies, który pojawia się przy pierwszej wizycie w Serwisie, jak również poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.
- Pliki cookies mogą być wykorzystywane w szczególności do zapamiętywania preferencji Użytkownika, celów analitycznych i statystycznych, obsługi funkcjonalności strony, prowadzenia kampanii marketingowych i reklamowych.
- Użytkownik ma możliwość kontrolowania i/lub usuwania plików cookies według własnego uznania. Może usunąć wszystkie pliki cookies zapisane na urządzeniu, skonfigurować przeglądarkę internetową w sposób uniemożliwiający ich automatyczne zapisywanie, a także cofnąć lub zmienić zgodę na cookies w pasku zgody widocznym na stronie. Wyłączenie obsługi cookies może jednak spowodować, że niektóre funkcjonalności Serwisu przestaną działać prawidłowo.
Google Analytics
Ta usługa Google Inc., to narzędzie analityczne, które przechowuje informacje w plikach cookie w celu generowania statystyk dotyczących ruchu do naszego Serwisu. Ta funkcja nie jest niezbędna do przeglądania i służy do monitorowania wydajności witryny i jej ulepszania. Korzystając z Google Analytics, nie przetwarzamy żadnych danych osobowych ani innych identyfikatorów przydatnych do pośredniej identyfikacji (np. Adresu IP) osób, których dane dotyczą. Nie oznacza to jednak, że Państwa dane osobowe nie są przetwarzane przez Google Inc., administratora danych Google Analytics. Głównym ciasteczkiem używanym przez Google Analytics jest plik _ga. Więcej informacji na temat rodzajów plików cookie używanych przez Google Inc. można znaleźć tutaj:
https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl
Oprócz raportowania statystyk Użytkowania naszego Serwisu, Google Analytics, wraz
z niektórymi reklamowymi plikami cookie, może służyć do wyświetlania bardziej trafnych reklam od Google Inc. (na podstawie historii wyszukiwania i historii aktywności na naszej stronie internetowej), a także do mierzenia interakcje z reklamami displayowymi od Google Inc. Google Analytics wykorzystuje również pliki cookies na naszej stronie internetowej w celu analizy Państwa zachowania, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, tablet, smartfon). Google anonimizuje część adresu IP użytkownika końcowego naszego Serwisu, gdy tylko zostanie ona zebrana, zwiększając w ten sposób Państwa prywatność. Google Inc. wykorzystuje informacje zebrane podczas korzystania ze strony internetowej w celu oceny korzystania z naszej strony internetowej, dostarczania nam raportów aktywności na stronie internetowej oraz świadczenia innych usług związanych z korzystaniem z naszej strony internetowej i korzystania z Internetu.
Przetwarzaniu danych przez Google Analytics można zapobiec, odpowiednio konfigurując przeglądarkę internetową, w której można zainstalować wtyczkę do przeglądarki (dostępną pod następującym linkiem): https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl. Kliknięcie tego linku spowoduje zapisanie pliku cookies rezygnacji w przeglądarce, co uniemożliwi dostęp do danych w przyszłości podczas odwiedzania naszego Serwisu. Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Google Inc. podczas korzystania z Google Analytics, możecie Państwo zapoznać się z ich polityką prywatności dostępną pod adresem:
https://policies.google.com/technologies/partner-sites?hl=pl
Google Ads (cookies)
Google Ads wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na Twoim urządzeniu, w celu umożliwienia oceny poprawności i skuteczności prowadzonej działalności reklamowej z wykorzystaniem sieci AdW.
Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z internetu.
Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.
Dane te nie są nigdy łączone z danymi podanymi, o których mowa w III części i stanowią jedynie materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Jeżeli nie zgadzasz się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoja przeglądarkę internetową. Informacje jak to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki internetowej. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies Google nie możemy zagwarantować poprawnego działania strony internetowej.
Jeżeli zgadzasz się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies Google, ale po zakończeniu odwiedzin w waldin.pl chciałbyś je skasować, możesz to zrobić bez ryzyka a informację o tym jak to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki internetowej.
Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce?
- Przeglądarka Opera
- Przeglądarka Firefox
- Przeglądarka Chrome
- Przeglądarka Internet Explorer
- Przeglądarka Safari
Jak wyłączyć pliki cookie w urządzeniach mobilnych?
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejsza Polityka Prywatności ma charakter informacyjny i służy realizacji obowiązków wynikających z art. 13 oraz 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności, w szczególności w przypadku:
- zmiany przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych,
- zmian technologicznych wpływających na przetwarzanie danych,
- wprowadzenia nowych usług lub funkcjonalności w Serwisie.
- Wszelkie zmiany Polityki Prywatności będą publikowane na stronie internetowej www.waldin.pl, a w przypadku zmian istotnych – Użytkownicy zostaną o nich poinformowani za pośrednictwem środków komunikacji, które zostały udostępnione Administratorowi (np. e-mail).
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności RODO oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
- Polityka obowiązuje od dnia 18 kwietnia 2025 r.